fredag 13 augusti 2010

Mullholand Drive



Vad har vi då för filosofi bakom vår inredningsidé av Vaxholmslägenheten? Tja, man vill ju kunna trivas i sitt hem, känna sig säker och ordentligt avslappnad. Det ska vara bekvämt och det ska vara rent. Jag är tyvärr inte pedant i praktiken, men min erfarenhet säger mig att smuts genererar stress. Det stör helt enkelt om det ligger dammråttor i hörnen, eller om soffan är täckt av katthår.

När det gäller det rent estetiska och själva inredandet så handlar väl det närmast om att skapa en scen där våra personligheter kan komma till sin rätt i så hög utsträckning som möjligt. Det ska vara low key. Tänk lite nybörjar-David Lynch. Jag säger "nybörjare" eftersom jag inte tror att vi kommer kunna förverkliga alla våra inrednings-drömmar på 60m2 i Vaxholm. Men även om vi inte flyttar in på Mullholland Drive direkt tror jag att det kommer bli väldigt fint och personligt.

Det gäller att komma ihåg -Vaxholm är bara början.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar