tisdag 10 augusti 2010

Färg eller inte färg det är frågan


Tyvärr tror jag inte att vi kan tillåta oss en röd soffa, även om jag älskar modellen.

Vi har nämligen gjort det förut - sagt ok till färg i inredning. Och hur det slutade ska jag berätta om i ett inlägg längre fram. Men jag kan säga så mycket som att det blev mycket färg i den lägenheten (vår nuvarande).

Jag tror helt enkelt att vi måste lägga band på oss och så långt det går hålla oss till det svart-vita temat. Annars blir det för många individuella initiativ - en röd soffa här och lite snygga mönstrade bäddtextilier här och rätt vad det är har vi skapat en kakofoni av mönstrade fondväggar, färgglada prydnadskuddar och vågade blomsterarrangemang.

Nej, D och jag måste ha ett strikt regelverk att förhålla oss till när vi inreder. Och egna initiativ (läs shopping) är naturligtvis förbjudna. Om det inte var så skulle jag redan ha klickat hem Swedish Landscape Patchwork från Urban Outfitters.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar